مبلمان کلاسیک و نیمه کلاسیک

مبلمان کلاسیک و نیمه کلاسیک
مبلمان یکی از اقلام مهم در دکوراسیون داخلی است که انتخاب صحیح آن نقش بسیار مهمی در زیباتر شدن چیدمان منزل خواهد داشت. مهم ترین نکته در انتخاب مبلمان تناسب سبک مبل با سبک کلی دکوراسیون داخلی است. در این مقاله به مبلمان کلاسیک و نیمه کلاسیک می پردازیم.

مبل کلاسیک چیست؟
مبلمان کلاسیک یکی از محبوب ترین انواع مبلمان است که به دلیل ویژگی های ظاهری خود شناخته شده است. مهمترین ویژگی مبل کلاسیک بدنه چوبی و منبت کاری های ظریف و سبک روی آن است. مبل کلاسیک دارای تاجی ظریف و دسته های چوبی باریک است. در واقع باید گفت مبلمان کلاسیک از نظر ظاهری بی شباهت به مبل های استیل نیست، با این حال از نظر منبت کاری روی بدنه نسبت به این مبل ها منبت کاری کمتر و ظریف تری دارد.

چوب با کیفیت
مبل های کلاسیک و نیمه کلاسیک بدنه ای چوبی دارند و از آنجایی که روی چوب باید منبت کاری شود، عمدتاً از چوب مرغوب برای این کار استفاده می شود. چوب راش رایج ترین چوبی است که برای ساخت مبلمان استیل و کلاسیک استفاده می شود.

اگر می خواهید در مورد مبلمان ایتالیایی بیشتر بدانید، روی این متن کلیک کنید

پارچه روکش کلاسیک
مبلمان کلاسیک و نیمه کلاسیک همانطور که از نامش پیداست برای یک دکوراسیون کلاسیک طراحی شده اند، بنابراین همه چیز باید مطابق با چیدمان سبک کلاسیک باشد.

انتخاب پارچه مبلی بر اساس طراحی کلاسیک مبلمان است. بهترین پارچه برای مبلمان کلاسیک مخمل، چرم و کتان طرح دار است.

ویژگی های مبل کلاسیک و نیمه کلاسیک
همانطور که در ابتدا اشاره کردیم یکی از مهم ترین ویژگی های مبل های کلاسیک بدنه منبت کاری آنهاست. در مبل های کلاسیک، تاج مبل، دسته ها و چارچوب اصلی مبلمان دارای حکاکی های ظریف و ساده ای است. دسته ها معمولا باریک هستند و تکیه گاه مبل خیلی بلند نیست.

مبلمان کلاسیک گلدوزی شده را لمس کنید
یکی دیگر از ویژگی هایی که در اکثر مبل های کلاسیک به چشم می خورد، لمس دوزی است. گلدوزی لمسی به معنای دوخت لوزی شکل است که به کمک دوخت های منظم روی قسمت های پارچه ای مبلمان ایجاد می شود. معمولا در این قسمت از دکمه ها یا نگین های زیبا برای چند برابر شدن زیبایی مبلمان استفاده می شود. مبل هایی که دارای نوک دوزی زیادی هستند و این دست دوزی ها در قسمت های مختلف از جمله دسته و پشت مبلمان نیز وجود دارد، مبل چستر نامیده می شود که نوعی مبل کلاسیک است.

این مطلب ممکن است مورد توجه شما قرار گیرد: ویدیوی آقای حمید سلامی
ظرافت مبلمان کلاسیک
مبل های کلاسیک از ظریف ترین مبلمان هستند و ظاهر بسیار زیبایی دارند و در عین حال مستحکم و بادوام هستند. استحکام و دوام مبل کلاسیک به دلیل کیفیت چوب به کار رفته در ساخت آن است. در مقایسه با مبل های استیل، مبل های کلاسیک و نیمه کلاسیک جمع و جورتر به نظر می رسند. به همین دلیل در فضاهای کوچک قابل استفاده هستند و بر خلاف مبلمان استیل نیازی به فضای بزرگ برای دیده شدن ندارند.

مبل کلاسیک با کیفیت بالا
مهم ترین دلیل کیفیت بالای مبلمان کلاسیک، کیفیت چوب و همچنین پارچه های به کار رفته در تولید آنهاست. اگرچه قیمت آنها در مقایسه با مبلمان راحتی بیشتر است، اما دوام و استحکام و همچنین زیبایی آنها به مراتب بیشتر از مبلمان راحتی است، در حالی که از نظر زیبایی و ظاهر بسیار شیک هستند و برای استفاده در فضایی مجلل یا کلاسیک طراحی شده اند. در ساخت مبلمان کلاسیک معمولا از چوب راش، گردو و چنار استفاده می شود که بهترین چوب در صنعت مبلمان محسوب می شود. قسمت نشیمن مبل های کلاسیک اغلب از فوم سرد ساخته شده است، بنابراین علاوه بر راحتی در هنگام استفاده، طول عمر و دوام بیشتری نیز دارند.

چیدمان مبل کلاسیک و نیمه کلاسیک
انتخاب مبلمان بر اساس ابعاد و فضای نشیمن یا پذیرایی می باشد. مبل های کلاسیک مانند مبل های استیل برای فضاهای باز طراحی شده اند و استفاده از آنها در فضاهای بسیار کوچک باعث می شود زیبایی مبل دیده نشود. برای اینکه یک مبلمان کلاسیک زیباتر به نظر برسد باید سایر عناصر موجود در فضای دکوراسیون با سبک آن همخوانی داشته باشند. به عنوان مثال، فرش های سنتی، آباژور و لوستر و همچنین انتخاب تم رنگی مناسب برای سبک دکوراتیو کلاسیک می تواند یک مبلمان کلاسیک را چشم نوازتر کند. توجه به پرده ها، لوازم تزئینی و ... نیز می تواند مکمل چیدمان مبلمان کلاسیک باشد.

شاید این مقاله برای شما جالب باشد: خلاقیت در طراحی مبلمان با الهام از طراحی ماشین
رنگ مبلمان کلاسیک را انتخاب کنید
مبلمان کلاسیک قوانین خاصی برای انتخاب رنگ دارند. با توجه به اینکه از مبل های کلاسیک اغلب در دکوراسیون های کلاسیک و لوکس استفاده می شود، انتخاب رنگ نیز باید بر این اساس و متناسب با فضای داخلی انجام شود.

 

Www.royal-furniture.ir




می پسندم نمی پسندم

مطالب مرتبط

    نظرات

    برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید
    نام
    آدرس ایمیل
    وب سایت/بلاگ
    :) :( ;) :D
    ;)) :X :? :P
    :* =(( :O };-
    :B /:) =DD :S
    -) :-(( :-| :-))
    نظر خصوصی

     کد را وارد نمایید:

    آپلود عکس دلخواه: